Sajtos kifli

>> 2010. december 27., hétfő

Rózsika kolléganőmtől kaptam ezt a nagyon finom sajtos kifli receptet. Ezek a kiflik csak belül sajtosak, de igazából lehetne a tetejére is tenni, de ez most anélkül sült. Igazi szilveszteri bulikifli, borkorcsolya.
Hozzávalók:
60 dkg liszt,
1 dl tej,
1 élesztő,
1 teáskanál cukor,
2 egész tojás,
1 doboz tejföl,
1 dl étolaj,
Kenéshez:
15 dkg Rama vagy vaj,
1 evőkanál só,

1 tubus kenhető (Medve) tubusos sajt,(100g)
ízlés szerint :
1-2 kanál tejfől,
kb.20 dkg sonka apróra vágva,
metélőhagyma, petrezselyem,....

A tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a többi összetevővel is összedolgozzuk, kelesztjük. A tésztában nincs só, mert mindegyiket sós vajjal kenjük majd meg, s az elég lesz hozzá.
9 cipót készítünk ebből a tésztából. A cipókat kisodorjuk, 3-3 lapra osztjuk. Mindegyik kör alakú lapot a sós margarinnal, vagy vajjal megkenünk, hármasával egymásra rakjuk.
Hagyjuk pihenni, kb. 20 percet, majd mindegyiket 8-8 felé vágjuk, s ízlés szerinti krémmel megkenjük. Tejföllel, vagy a medve sajttal, vagy sonkával ízesítjük. Ha a sajttal kenjük, egy kis tejfölt tegyünk hozzá, úgy könnyebben kenhető, s erre is szórhatunk sonkakockákat. Vagy a sajthoz a tejföl mellett csak metélőhagymát rakjunk. Próbáltam többféleképp, mindegyik finom.
Ha megkentük a cikkeket, kiflit formázunk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, kicsit még kelesztjük, tetejét tojássárgájával megkenjük, majd kb. 170 fokon 10-15 perc alatt készre sütjük.

13 megjegyzés:

Wise Lady 2010. december 28. 8:45  

Nagyon szép levelesek! Most kérek a reggelimhez.

Bianka 2010. december 28. 10:14  

Nagyon szépek és finomak

Ami 2010. december 28. 10:24  

Szívesen megennék most egyet! :)

családi tűzhely 2010. december 29. 16:15  

Nagyon guszta!

egycsipet 2010. december 31. 10:57  

Egészségben, boldogságban, szerencsében gazdag új évet kívánok neked és családodnak!

Ditta tortái 2010. december 31. 10:58  

Sikerekben Gazdag Új Évet Kívánok Neked és a Családodnak!

Guszta a kiflid:-)

Wise Lady 2010. december 31. 12:52  

Nagyon boldog új évet az egész családodnak!

Süti Bazár 2010. december 31. 14:59  

Köszönöm szépen a remek ötletet!

Nagyon boldog Újévet kívánok, minden kívánságod teljesüljön! :)

Limara 2010. december 31. 17:29  

Boldog Új Évet kívánok!:)

Andi/cuki 2010. december 31. 17:42  

Köszönöm szépen, mindenkinek viszont kívánom!:-))

Tücsök Bogár 2011. január 1. 8:27  

Békés Boldog Új Évet Kívánok!
Kányádi verseit nagyon szeretem :)!

Erika 2011. május 29. 15:53  

Szervusz !
Kérlek írd meg,hogy mit csináltam rosszul ?
Szóval az történ, hogy gyönyörűen megkelt másfélszeresére a tészta. Könnyű volt és hólyagos. Egy hosszabb rudat formáltam belőle és 9 fele vágtam, ahogy írtad. De bárhogy nyújtottam, nem tudtam egy ilyen részből 3 nagytányér nagyságú lapot nyújtani, csak kettőt !
Ígyhát nekem csak két lap lett, melynek a közepét megkentem a sós margarinnal, 8 cikkre vágtam és feltekerem. Nagyon finom lett, de az a harmadik réteg nekem csak hiányzott !
Kérlek írd, meg hogy mit nem csináltam jól?
Üdvözlettel az ercsihamiról Erika !

Andi/cuki 2011. május 30. 17:39  

Kedves Erika!
Igazából, ha szépen megkelt, nem tudom, mi lehet a probléma...
Többször készítettem már; mi nagyon szertjük,igaz én kétszeresére szoktam keleszteni.
Viszont van egy ötletem: amikor elosztod a tésztát 9-felé, gombócokra oszd, s mérd le, majd utána mikor háromfelé, ott is gombócokra, s hogy egyforma legyen, azt is mérd, s csak utána nyújtsd ki, s aztán lesz amekkora lesz, de egyformák lesznek, s meglesz a három réteg is. S tudod, még kel a tepsiben is, nem lesz kicsi.Ne haragudj,okosabbat nem tudok, remélem ezzel valamennyire azért tudtam segíteni. Majd mesélj, ha így kipróbálod, mert remélem így sikerül az a 3 réteg.:-))

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP