Somlói torta

>> 2010. április 19., hétfő

Mariann unokatesómtól van a somlói galuska receptem, amit mi nagyon szeretünk. Kicsit macerás, mert 3 piskótát kell hozzá sütni, krémet készíteni, aztán meg csokiöntet is dukál hozzá, de nagyon finom, ezért megéri, ha valaki örömet szeretne szerezni édesszájú családjának. S én szerettem volna.:-))
Sárga piskótához:
3 egész tojás, 3 evőkanál liszt, 1tek. s.por 3 evőkanál cukor
Diós piskótához:
3 tojás, 3evőkanál cukor, 3 evőkanál liszt, 1 tek. s.por, 1 evőkanál darált dió.
Csokoládés piskótához:
3 tojás, 3 evőkanál cukor, 3 evőkanál liszt, 1 tek. s.por 1 evőkanál kakaó.
Vaníliakrémhez:
2 főzös vaníliapuding,
5 dl tej,
fél rúd vanília,
20 dkg cukor,
15 dkg vaj, vagy margarin
Rumos-narancsos szirup:
1 dl víz,
l/2 dl narancsszörp,
10 dkg cukor,
1/2 dl rum, vagy fél aroma
Csokoládéöntethez:
Wise Lady csokiöntete( elkészítése is szuper képekkel nála:-))
Csokiszósz:
2 tojás sárgája
50 g keserű csokoládé
1 púpos evőkanál holland kakaópor
120 g cukor
20 g jéghideg vaj
2 dl tej
10 cm-es vaníliarúd (vagy 1 vaníliáscukor)
3 evőkanál rum
további hozzávalók:
kakaópor,
kb 5 dkg darált dió, laponként
kb. 10 dkg mazsola,
tejszín

Utólagos megjegyzés:
Mostanában úgy készítem, hogy a pudingos krémhez keverek 15 dkg darált diót,  nem csak rászórom. Szerintem finomabb.

Még egy utólagos megjegyzés:
Mostanában 5 tojásos piskótákat készítek, nagy tepsiben és a krémet dupla mennyiségben készítem. Így biztos elég a vendégeknek is.:-)

A háromféle piskótalapot egyenként azonos nagyságú tepsiben megsütjük.
Kettéválasztjuk, a tojást, a fehérjét felverjük a cukorral, majd belekeverjük a sárgákat, s végül az egyikhez a sütőporos lisztet, a másikhoz a diósat, a harmadikhoz a kakaósat adjuk. Mindegyiket sütőpapírral bélelt, közepes tepsiben sütjük meg.
A rumos-narancsos sziruphoz a cukrot a vízzel, s szörppel felforraljuk, majd, ha langyosra hűlt, belekeverjük a rumot.
A krémhez a vaníliapudingot összefőzzük a tejjel, cukorral, vaníliaruddal,vagy vaníliás cukorral,majd ha kihűlt hozzákeverjük a cukorral kikevert margarint, vagy vajat.
Egy tálcán, vagy téglalap alakú tálalóedényben elkezdjük összeállítani a somlóit.
Meglocsoljuk az elsőnek választott piskótát rumos cukros-szörp egy részével és rákenjük a sárga krém egyharmadát. Meghintjük a dió és a mazsola felével, majd ráfektetjük a második piskótalapot. Ezt is meglocsoljuk a szörppel, rákenjük a sárga krém második harmadát. Ismét meghintjük dióval és mazsolával, ezután ráborítjuk a harmadik piskótát. Rásimítjuk a maradék krémet és kakaóporral megszórjuk. Itt tehetünk lekvárt is, ha nem maradna krém, s akkor azt szórjuk meg kakaóval. Elkészítjük a csokiöntetet is, majd azt a somlói galuskával együtt hűtőszekrényben kihűtjük. Akár három napig is eláll. Tálalás előtt evőkanállal tányérokra adagoljuk, vagy tortaszeleteket vágunk. Mindegyik adagra tejszínhabot is nyomhatunk, amit leöntünk csokoládéöntettel. Pár szem gyümölccsel is lehet díszíteni.

14 megjegyzés:

Wise Lady 2010. április 20. 21:38  

Jaj de finom süti! Szuperül néz ki!

Andi/cuki 2010. április 20. 21:54  

Egy kicsivel megkínálhatlak?Tekintettel a fogyókúrára?:-D

Kiskukta 2010. április 20. 22:24  

Hú, de ennék most belőle! Nagyon guszta!

trinity 2010. április 21. 0:46  

Andi,már a nevétől is elaléltam-mennyei!!!

mandy tarragon 2010. április 21. 8:35  

Jaj de szép :)

Bianka 2010. április 21. 10:05  

Csodálatosan néz ki. Annyira korog a gyomrom. Szerintem nem bánna egy szeletet

Chef Viki 2010. április 21. 10:18  

Jövök rágni a küszöböt :-DDD

Fantasztikus!

Andi/cuki 2010. április 21. 15:59  

Köszi csajok,szívesen megkínállak Titeket!:-))Csak azt nem értem Viki,miért a küszöböt akarja rágni? Ennyire rossznak néz ki?:-DD

Jade 2010. április 23. 6:48  

Jaj, de szep ez is!!! Irto finom lehet! Le is mentem a receptet! Koszi!

szepyke 2010. április 23. 22:09  

Nah, megint elkéstem. Ennek szerintem már lőttek.. Itt a banda is felzabálta, meg gondolom, a család sem hagyott, már megint így jártam...:)

Andi/cuki 2010. április 24. 19:28  

Köszi Judith,várom Nálad!:-))
Köszi Szepyke, csak gyere nyugodtan,valami finomat veszek elő a mélyhűtőből!:-))Kinder esetleg?:-)

szepyke 2010. április 24. 23:26  

Szerintem az jó lesz!:))))

Ottis 2010. április 25. 17:11  

Finom lehetett, én is nagyon szeretném!

Raindrop 2010. április 30. 17:57  

Mikor sütsz legközelebb?
Mert a felét viszem is. Brutális! :D

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP