Kakaós csiga

>> 2010. szeptember 21., kedd

Ms. Poppy kakaós csigája megintcsak megfogott. Azért kibírtam majdnem egy hetet, mielőtt megsütöttem. De egy kicsit máshogy. A hajtogatott-élesztős tészta, -amit Ms. Poppy említett -egyszerűbb, de levelesebb verziója pedig tavalyról ugrott be, még Limarától. Tavaly megállás nélkül gyártottam édes, és sós ízben is az expressz croissantokat. Az a recept azért volt szuper, mert nem kellett hajtogatni, csak a többfelé (ott nyolcfelé, nálam most 6-felé) vett tésztákra hidegen ráreszelni a vajat, s ezektől a vajrétegektől szuper leveles hatása volt a tésztának. Úgy gondoltam, ez most a kakaós csigának is jót tehet. Nem tévedtem. Nagyon finom, leveles-ropogós csiga lett a végeredmény.
Hozzávalók:

Tészta:
400 g finomliszt,
2 dl langyos tej, (vagy fele joghurt-fele tej, mint nálam)
20 g friss élesztő (vagy 1/2 csomag instant),
4 ek cukor,
csipet só

A töltelékhez:
10-15 dg vaj,
kakaópor,
cukor , vaníliás cukor
A tetejére:
tojás a lekenéshez
A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztunk, majd hűtőbe tesszük 1-1,5 órára. Ezután 6 egyforma darabba vágjuk, majd mindet kinyújtjuk jó vékonyra, téglalap alakúra. A hideg vajat sajtreszelőn lereszeljük és körülbelül 6 egyenlő kupacra osztjuk. Az első kinyújtott lapra szórunk egy adagot, erre jöhet ízlés szerinti kakaó, cukor, s rátesszük a következő téglalapot. Erre jöhet megint vaj,megint cukros kakaó megint lap, így tovább, míg el nem fogyott. Itt, a croissanttal ellentétben a tetejére is ugyanúgy rakunk, de még előtte kinyújtjuk a tésztát kb. 4-5 mm. vastagra. Megszórjuk az utolsó adag vajjal, majd feltekerjük bejgliszerűen. Ujjnyi vastagra szeljük őket, s sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk. Tojással lekenjük, majd 160-170 fokon kb. félóra alatt készre sütjük őket.

9 megjegyzés:

Jade 2010. szeptember 21. 20:22  

Nagyon szepek!

Mézigörl 2010. szeptember 21. 21:53  

Csatlakozom Judithhoz! :)

Dia 2010. szeptember 22. 7:07  

Tetszetős csigák!

Bianka 2010. szeptember 22. 9:21  

Csudaszépek lettek

Ms. Poppy 2010. szeptember 22. 11:20  

Igazán guszták lettek. Jó ötlet ez a Limara- féle dolog is, legközelebb én is kipróbálom. Az a legközelebb a csigáid nézegetésével nagyon hamar el fog jönni!:P

Wise Lady 2010. szeptember 23. 16:36  

Gyönyörű!

Andi/cuki 2010. szeptember 25. 15:51  

Köszönöm mindenkinek!:-))

xenasi 2010. október 7. 13:06  

hát megcsináltam tegnap este :) Limaránál található mennyiséggel a tésztát és csak 2 db-ot tudtam otthon hagyni reggel :) (a többit vagy megettük vagy elhoztuk reggelinek) köszönet az ötletért :) legközelebb kipróbálom sósan is :) pl. pizzásan :D

Andi/cuki 2010. október 7. 14:46  

Ugye? Szerintem is szuper a recept.
Tavaly rengeteget készítettem, kicsit le kellett állni vele, túl sok volt a jóból(:-)),de most megint rákattantam én is újból.
(Füstölt)Sajtosan is isteni:-))

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP