Néger kocka

>> 2010. szeptember 26., vasárnap

Mariann unokatesóm receptje a néger kocka. S mivel ő zsírral elkészítve adta a receptet,
mindig így készítem, de, ha valaki szeretne, nyugodtan tehet bele vajat, vagy margarint.
Tésztához:
20 dkg cukor,
4 tojássárgája,
10 dkg zsír,
2 dkg kakaó,
1cs sütőpor,
20 dkg liszt,
1-2dl tej
Habhoz:
20 dkg cukor ( itt változtattam, már csak 10 dkg-ot teszek bele),
4 tojásfehérje,
esetleg lekvár(meggy, szeder, barack),
Tetejére:
csokimáz egy bevonóból, egy kanál vajjal, vagy olajjal
A cukrot a zsírral, a tojássárgákkal habosra keverjük. Hozzáadjuk a kakaóport, a lisztet, a sütőport, a tejet is. Tejet annyit adjunk, hogy egy kevert-tészta sűrűségű tésztát kapjunk. Simára keverjük. Sütőpapírral bélelt közepes nagyságú tepsibe tesszük. (kb. 20×30 cm-esbe), Először magasabb hőfokon kb. 180 fokon sütjük, majd ha "feljött", lejjebb vesszük, s kb. 150 fokon sütjük még további 20 percig. Tűpróbával ellenőrizhetjük; ha beleszúrúnk, s nem ragad rá, kész a tészta. Sütőpapírt levesszük, s visszatesszük a tepsibe a tésztát, vagy egy hőálló fémtálcára rakjuk. Alatta kicsit belisztezhetjük, így nem ragad majd rá a meleg tészta.
Míg sül a tészta, elkészíthetjük a habot: a tojásfehérjéket a cukorral, csipet sóval, gőz felett kemény habbá verjük, kb 10 percig . A végefelé pár csepp citromlevet rakhatunk, ettől fényesebb lesz. Ha a tészta megsült, még melegen a tetejére kenjük a közben elkészült habot.Ha szeretjük, egy vékony réteg lekvárt kenhetünk a tésztára, a hab alá. Ezután langyos sütőben megszárítjuk (kb. 10 perc alatt). Ha kihűlt, csokimázzal bevonjuk, illetve csak megfröcsköljük.:-)

20 megjegyzés:

Bianka 2010. szeptember 26. 10:08  

Imádom, nagyon szépségesek lettek.
Én néger fognak ismerem általában karácsonyra szoktam készíteni :)
http://kiskonyham.blogspot.com/2010/01/neger-fog.html

Andi/cuki 2010. szeptember 26. 10:14  

Köszönöm!:-)) Igaz, néger fogra is hasonlít, pláne ha jó barna a néger, s jó fehér a foga!:-DD

Elif 2010. szeptember 26. 10:43  

Gyönyörűek, egyszerűen... Ide vele és kész! :)

Andi/cuki 2010. szeptember 26. 11:13  

Igenis kérem, azonnal!:-))

Wise Lady 2010. szeptember 26. 11:35  

Gyönyörű! Jó lenne most nekem egy kistepsivel.

Brigitta 2010. szeptember 26. 14:25  

Ez igazán gyönyörű,és én is elfogadok egy falatot!:)
Egyébként szerintem nem véletlenül van benne zsír,egész más íze lenne margarinnal,vagy vajjal.Nekem is vannak olan sütijeim,amiben semmi pénzért le nem cserélem.

Mónika 2010. szeptember 26. 18:39  

Ezt én nagyon szeretm. Nagyon gusztusosak.

Gizi 2010. szeptember 26. 19:29  

Szuper-szuper, imádom!!! Megint kitettél magadért csodálatosak lettek. Most én is szívesen megbirkóznék egy-két négerrel.:)))(mármint kockával, nem félreérteni)

Ottis 2010. szeptember 26. 19:44  

Szépek lettek, de régen ettem ilyent...

trinity 2010. szeptember 27. 3:13  

Gyermekkorom egyik kedvence. Megunhatatlan. De én kis tepsivel nem érem be:))

trinity 2010. szeptember 27. 3:13  

Gzike,
én félreértettem :DDD

Tücsök Bogár 2010. szeptember 27. 5:27  

Szép ! :)
Beleviszed itt az embert a bűnbe :) !
Nagy kedvencem !

Ms. Poppy 2010. szeptember 27. 11:13  

Micsoda mestermű!
Ilyet még soha nem készítettem, de a tiéd nagyon csábító.:)

Ami 2010. szeptember 27. 13:51  

Imádom! :) Nagyon szép lett

Andi/cuki 2010. szeptember 27. 18:28  

Köszi Wise Lady, csak kistepsi? Nem bízol bennem?-))
Köszi Brigitta, igazad lehet, a túrós pitereceptem is szerintem a zsírtól omlós.:-))
Köszi Mónika, az a jó benne, hogy igazán egyszerű, s igazi hóvégi, mégis nagyon finom!:-))
Ááááá Gizi elképzeltelek, ahogy boxmeccsen vagy a ringbe, meg a négerek....:-DD
Igen Trinity, bár elég méretes kocka, az ember(lánya)mindjárt kettővel indít!:-))
Gizit én is félreértettem úgy érdekesebb!:-))
Tücsök Bogár, nem direkt volt!:-))
Köszi Ms Poppy, jaj, ne kenegesd a hájam!:-))
Köszi Amy, kedves vagy!:-))

Mézigörl 2010. szeptember 28. 13:42  

Milyen szépek!:)

Andi/cuki 2010. szeptember 29. 11:42  

Köszönöm!:-))

Unknown 2013. március 2. 12:39  

En neger fonak es neger szeletnek ismerem.Ugyanolyan?

Unknown 2013. március 2. 12:40  

En neger fonak es neger szeletnek ismerem.Ugyanolyan?

Andi/cuki 2013. március 7. 17:28  

Szia Mónika! A néger szeletet én ahogy a neten nézeleődtem több helyen inkább a "kinder szelet"-emhez hasonlónak láttam. Az mézes lapok közti vaníliás krámes süti, ez meg tojáshabos kakaós kevert süti.Más.:-)

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP