Erdei gyümölcsös kocka

>> 2010. december 5., vasárnap

A decemberi Nők Lapja Konyhában láttam meg ezt a nyári ízeket idéző sütit. Először a karácsonyi sütik közé szántam, de nem bírtam addig várni, hogy kipróbáljam. Nagyon egyszerű, nagyon gyors, de annál finomabb szelet lett. Igaz, menet közben kicsit változtattam a recepten, mert soknak tűnt a pudingos krém, a málnáshoz képest, ezért még ugyanannyi mélyhűtött szedret tettem hozzá, s a hozzávaló pudingot ezért megdupláztam. Ezenkívül a vaníliakrémnél a pudinghoz egy kis vajat kevertem, hogy krémesebb legyen.
Hozzávalók egy közepes tepsihez(24 kocka):
A piskótához:
3 tojás,
12 dkg cukor,
12 dkg liszt,
1 tek. s.por
A málnatöltelékhez:
30 dkg friss, fagyasztott málna ( +még 30 dkg szeder),
2 dkg főzős vaníliás pudingpor (+ még 2 dkg),
2+2 kanál víz,
8-10 dkg cukor,
A vaníliakrémhez:
6 dkg főzős vaníliás pudingpor,
7 dl tej,
12 dkg cukor,
+5 dkg vaj
A tetejére:
1 csomag háztartási keksz ( kb. 24 db.)
A tojásból, a cukorból, lisztből piskótát készítünk. Felverjük a tojásfehérjét a cukorral keményre, majd hozzáadjuk a sárgáját, s végül a lisztet is. Közepes, sütőpapírral bélelt tepsiben (20x30 cm) , 180 fokon, kb. 10 perc alatt megsütjük. Ha kész, a sütőpapírt levesszük, visszatesszük a tepsibe, s kihűtjük.
A málnás-szedres töltelékhez a gyümölcsöket feltesszük a tűzre a cukorral. Ha akarjuk, össze is törhetjük, de darabos is maradhat. A pudingport a vízzel simára keverjük, majd besűrítjük vele a gyümölcsöket. A piskótára kenjük. A vaníliakrémhez a pudingport a tejjel, cukorral folyamatosan keverve összefőzzük. Ha langyosra hűlt, hozzáadjuk a vajat. Ezt óvatosan elkenjük a málnás-szedres tölteléken.
A puding tetejére szorosan egymás mellé helyezzük a háztartási kekszeket, majd folpackkal letakarjuk, hogy a keksz megpuhuljon, s a hűtőbe tesszük. Néhány óra múlva, vagy másnap kockára vágjuk s tetszés szerint gyümölccsel díszítve tálaljuk.

11 megjegyzés:

Ditta tortái 2010. december 5. 14:11  

Szépek,guszták a sütik

családi tűzhely 2010. december 5. 14:26  

Nagyon mutatós és biztos finom is.

Wise Lady 2010. december 5. 15:11  

Csodásan sikerültek!

Ottis 2010. december 5. 17:10  

Nagyon mutatós!

Gizi 2010. december 5. 20:29  

Csodaszép és biztosan csudafinom!! Már el is lopikálom a receptet.:))Addig is még nálam sorra kerül, esetleg egy kis kóstolót kaphatnák???:)

Teri 2010. december 5. 20:48  

Andi!
Nagyon tetszik a süti, szeretném kipróbálni, de előtte lenne 1 kérdésem. A gyümölcsös réteget úgy forrón kell a piskótára kenni? Ja, és még +1:))kérdés...a vanília krémet is???? Köszi előre is a választ! Teri

Moha 2010. december 5. 23:24  

Nagyon szép lett és csak javára vált a belejavítás:)

Andi/cuki 2010. december 6. 8:12  

Köszi Ditta, üdv itt nálam!:-))
Köszi családi tűzhely, finom, s nem is túl édes, az erdei gyümölcsöktől inkább kicsit savanykás.:-))
Köszi Wise Lady!:-))
Ottis, Neked is!:-))
Gizi, nagyon finom, Nálatok is beválna, addig is küldöm!:-))
Szia Teri, a málnás krémet forrón, a pudingot én langyosan tettem, mert kevertem hozzá vajat.
Ha még van kérdésed, nyugodtan írj e-mailt, szívesen segítek, ha tudok!:-))
Köszi Moha, nagyon vékony lett volna a málnás krém,ugye?:-))

Bianka 2010. december 6. 10:01  

Valami fenségesen guszta

egycsipet 2010. december 6. 10:58  

Andi, ez nagyon jól néz ki! Kééééérhetek? :))

Raindrop 2010. december 6. 20:02  

Nagyon tetszik, mert mostanában visszaszoktam a pudingos dolgokra.
Gyönyörű lett, és szeretnék belőle azonnal! :)

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP