Puncsszelet

>> 2011. május 22., vasárnap

Találtam egy puncsszeletet. Sajnos nem a konyhában, hanem a képeim között, úgyhogy meg is osztom Veletek a receptjét. Új kedvencemben a Vidék Ízében találtam a receptet ; még márciusban készült.
Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt,
20 dkg vaj vagy 15 dkg zsír,
2 tojás,
1/2 csomag sütőpor,
15 dkg porcukor,
2-3 evőkanál tejföl,
1 citrom reszelt héja,
A töltelék hozzávalói:
2 dl tej,
1 csomag vaníliás cukor,
2 evőkanál kakaó,
3 evőkanál baracklekvár,
2 evőkanál erős feketekávé,
1/2 dl rum (vagy rumaroma),
2-3 evőkanál porcukor,
5 dkg vaj,
A mázhoz:
20 dkg porcukor,
1 evőkanál rum (vagy aroma),
1/2 dl meggylé,
1 (kisebb) citrom leve,
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, s egy kb. 25× 35 cm-es tepsi hátán két vékonyabb, s egy vastagabb lapot sütünk belőle. Ezt a vastag lapot, ha kész van, elmorzsoljuk, a tejjel leforrázzuk, s hozzáadjuk a vaníliás cukrot, kakaót, lekvárt kávét, rumot, majd ízlés szerinti porcukrot, s a puha vajat is. Jól összekeverjük, majd a két linzerlap közé töltjük.
A mázhoz a a porcukorhoz hozzáadjuk a rumot, a citrom levét, a meggyét, s ha szükséges, még annyi vizet, hogy kenhető legyen. A mázat fényesre keverjük, majd a tésztára kenjük. Amikor száradni kezd, a szeletek mentén bevagdossuk, s ha megszáradt a máz, a süteményt felszeletelhetjük.

8 megjegyzés:

Mónika 2011. május 22. 14:07  

Nagyon finomat sütöttél. Jöhet. Cseréljünk!

Bianka 2011. május 22. 18:58  

Nagyon finom, szeretem a puncsot

Gizi 2011. május 22. 21:47  

Imádom a puncsszeletet, és a tied csodálatos lett.:)

egycsipet 2011. május 23. 10:15  

Az egyik kedvenc sütim! :))) Nagyon szép lett!

Ditta tortái 2011. május 23. 15:16  

Andi,nagyon guszta lett,én is nagyon szeretem!

Andi/cuki 2011. május 23. 19:11  

Móni, a guszta joghurt-tortáddal bármikor cserélek.:-))
Igen Bianka, szerintem is jó, bár nekem ez volt az első, de szeretem már.:-))
Köszi Gizi, aranyos vagy!:-))
Köszi egycsipet,azért lehetne szebb.:-))
Köszi Ditta Neked is!:-))

katicamanó 2011. május 23. 22:06  

Imádom ezt a sütit, úgyhogy mindenképp elkészítem, remélem lesz olyan szép, mint a tiéd.

Judit 2011. november 18. 16:36  

Ezzel a puncsszelettel egy gondom volt. Nem bírok betelni vele. :( Régóta kerestem valami finom puncsost, sokat kipróbáltam. Most rátaláltam az igazira !

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP