Palacsintazserbó

>> 2011. március 13., vasárnap

Amikor az e havi Vidék Ízében megláttam a sütőben sült palacsintazserbó receptjét, még nem gondoltam, hogy ekkora sikert aratok vele. A fiam szerint ez nem is palacsinta, ez igazi zserbó, az uram egyszerűen csak közölte, hogy felülmúltam anyukám, s a nagymamám zserbóját. Ami nagyon nem volt könnyű.:-)
Hozzávalók:
A tésztához:
4 tojás,
40 dkg liszt,
4 ek. cukor,
1 csomag vaníliás cukor,
5 dl tej,
10 dkg olvasztott margarin,
csipet só,(kávéskanállal tettem)
1 kávéskanál sütőpor,
margarin a tortaforma kikenéséhez
A töltelékhez:
25 dkg darált dió,
10 dkg cukor,
1 kávéskanál fahéj,
+nálam még 1 vaníliás cukor,
1 kis üveg sárgabarack lekvár,(kicsit több kellett nálam)
4-5 dkg mazsola, vagy más aszalt gyümölcs,
2 evőkanál rum, vagy némi rumaroma
A tetejére:
5 dkg margarin,
10 dkg cukor,
1 evőkanál kakaó,
nálam egy tortabevonó
A tölteléket készítjük el először. A diót összekeverjük a cukrokkal, fahéjjal. A lekvárba belekeverjük a rumba áztatott mazsolát vagy más aszalt gyümölcsöt. Nálam ez most elmaradt. Csak egy kis rumaromát tettem bele.
A tésztához a tojások fehérjéből kemény habot verünk. A többi hozzávalót kikeverjük, mint egy palacsintatésztát. Én azt is habverővel kevertem ki. Majd óvatosan a tojáshabot is hozzákeverjük. Sűrű tésztát kapunk. A sütőt előmelegítjük 200 fokra. Egy kerek tortaforma alját, oldalát alaposan megkenünk margarinnal, majd az átforrósított formába nagy merőkanálnyi tésztát rakunk, s megsütjük. Nálam ez kettő merőkanál volt, s kb 10 percig sütöttem. De természetesen az idő függ a forma nagyságától, s a réteg vastagságától. Ezután megkenjük lekvárral, megszórjuk a dióval, majd teszünk rá megint a tésztából. Visszatesszük, azt is megsütjük. Így rétegezzük és sütjük, míg a tészta el nem fogy. Tortaformamérettől függően 6-8 réteget kapunk. A tetejére a megadott hozzávalókból öntetet készítünk, vagy csokit olvasztunk egy kis vajjal, s azzal vonjuk be.



22 megjegyzés:

Kiskukta 2011. március 13. 9:15  

De guszta!!! Jó nagyot nyeltem!

Kriszta 2011. március 13. 9:44  

Istenien néz ki,pont úgy,mint az újságban!Nekem is megvan:-)

Belly 2011. március 13. 11:05  

Mekkora ötlet.
Én is nyeldeklek,ahogy elképzelem!

Bianka 2011. március 13. 14:50  

Fantasztikus, isteni lehet

Liza 2011. március 13. 16:19  

Nagyon jó, azt hiszem nálunk is nagy sikert aratna...:))

Raindrop 2011. március 13. 17:11  

Ami palacsinta az rossz nem lehet.
Maga az ötlet zseniális!
Vittem. :)

Chef Viki 2011. március 13. 17:33  

Ez ám a bók a javából!!!

Egyébként meg nyami :-)))

Andi/cuki 2011. március 13. 18:31  

Köszi Kiskukta, már én is csak nyelek:-))
Köszi Kriszta, ugye milyen jó kis receptek vannak benn?
Köszi Belly, szerintem is szuper ötlet!Először azt gondoltam csak simán serpenyőben van sütve, de megérte a sütőben sütögetni, teljesen olyan mint egy jó zserbó!:-))
Köszi Bianka, az volt!:-))
Köszi Liza, szerintem tuti, s szerintem nálunk is újból lesz hamarosan:-))
Köszi Raindrop, vidd csak, nem csalódsz!:-))
Köszi Viki, hát ilyet tényleg nem mond mindig az uram. Egyébként köszi.:-))

Ditta tortái 2011. március 13. 19:38  

Hú de nagyon jól néz ki,nagyon jó recept:-)

Szemi 2011. március 13. 20:35  

Ó, hogy ez milyen érdekes! Nagyon finom lehet, és igazán nem mindennapos a sütési módja. :)

egycsipet 2011. március 13. 21:14  

Hát ezt ki kell próbálnom, nagyon guszta lett! :)

Gizi 2011. március 13. 21:18  

Nagyon guszta!!! Isteni finom lehet, na de a fiúk teszteredménye pont ezt mutatja.:)) Igaz már elég késő van, de most az egészet betudnám termelni. Házhoz szállítást már nem is merek kérni.:)

Ottis 2011. március 14. 19:26  

Hát ez mennyei lehet!

Wise Lady 2011. március 15. 15:08  

Ez de jó! Zseniális ötlet!

Andi/cuki 2011. március 16. 7:31  

Köszi Ditta, szerintem is jó a recept!:-))
Köszi Szemirámisz, igen, nekem is a nem mindennapisága miatt tetszett meg.:-))
Egycsipet, köszi, majd mesélj!:-))
Köszi Gizi, a házhoz-szállítósdit meg még megbeszéljük OK?:-))
Köszi Ottis!:-))
Wise Lady, köszi, szerintem is szuper ötlet!:-))

Zsani 2011. március 18. 21:26  

Szia!

Meglepetés vár a blogomban!:)

Andi/cuki 2011. március 19. 9:54  

Nagyon köszönöm, nagyon kedves Tőled.:-))

Unknown 2011. április 23. 13:14  

Most próbálom ki. Már a 3. emeletnél tartok, és jónak tűnik. Ez nagy szó ám, mert én minden el tudok cseszni. :DD

Unknown 2011. április 23. 15:45  

Hát ez vmi isteni finom lett. Köszönöm szépen a recit. http://kephost.hu/kep/2011/04/c_fakepath_t0_jpg.jpg

Csilla 2011. június 12. 11:47  

Én is megsütöttem, nagyon- nagyon finom! Köszi a receptet! :)

Lívia 2011. július 3. 16:02  

Nagyon finom lehet ez a zserbó, de egyet nem értek: a sok réteg egymásra kenése és sütése közben a legalsó réteg nem ég meg? Vagy nem jól értelmezem a leírásod?

Andi/cuki 2011. július 3. 18:42  

Igazság szerint én is attól féltem, de egyáltalán nem ég meg. Gondolom a lekvár, s a töltelég ad neki nedvességet, azért nem.:-))

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP