Habos-málnás szeletek

>> 2011. február 27., vasárnap

A minap a kis boltban pont a sütiket pakolták ki, mikor ott jártam. Meg is akadt a szemem egy málnás szeleten. Igaz, az joghurtos volt, de mire megtudtam, már el is képzeltem a nyári tejfölös-málnás sütimet , persze most fagyasztott málnából, lecsöpögtetett tejföllel turmixolva, s egy kis tejszínhabbal lazítva. Szerencsére a fiúknak se volt ellenére, hogy ezt készítsem. Közben soknak bizonyult a krém, s ezért kellet még egy kisebb piskótát is sütni, de ha valaki a maradék krémet kelyhekbe rakja egy kis babapiskótával, akkor ez el is hagyható.
Hozzávalók:
6+3 tojásból kakaós piskóta
6 tojás,
6 kanál cukor,
6 kanál liszt,
2 kanál kakaó,
1 teáskanál sütőpor,
csipet só,

3 tojás,
3 kanál cukor,
3 kanál liszt,
1 kanál kakaó,
1 kávésanál sütöpor,
csipet só
málna, eper vagy meggydzsem
Krém:
450 g tejföl lecsöpögtetve, a 'la Wise Lady
2 dl tejszín,
1 doboz málna (25 dkg)
10-12 dkg cukor,
2 vaníliás cukor,
15 g HR. zselatinpor
A tojásfehérjéket csipet sóval, apránként hozzáadagolt cukorral keményre verjük. Hozzáadjuk a tojássárgájákat, ezzel is keverjük, majd a sütőporos, kakaós lisztet, részletekben, már óvatosabban adagoljuk hozzá. Sütőpapírral bélelt nagyobb tepsibe rakjuk, majd kb. 170 fokon, 10-12 perc alatt készre sütjük. A kisebb piskótát, kis tepsiben ugyanígy, de természetesen az hamarabb megsül. A nagyobb piskótát, ha kész, azonnal lisztes sütőpapírra tesszük, s felcsavarjuk. Többször ki-be csavarjuk, így hűtjük ki. Ez azért kell, hogy ne törjön majd a piskótánk. Ha kihűlt, dzsemmel megkenjük, s felszeleteljük.
Elkészítjük a krémet. Az előző nap már csepegtetett tejfölt felrakjuk melegedni, beletesszük a cukrokat, zselatint, a kiengedett málnát, s felmelegítjük. Csak míg elolvad a cukor, s a zselatin.
Felverjük a tejszínt habnak. Összevegyítjük a kettőt. Egy őzgerincformát folpackkal kibélelünk, a lekváros piskótákat belerakosgatjuk az aljába, s az oldalára is. Beleöntjük a krémet, s a maradék piskótaszeletekkel befedjük. Most én a maradék krémhez gyorsan egy kisebb piskótát is sütöttem, kettévágtam, s közé szintén jutott még krém. Ennek tetejére csokit is olvaszthattam volna, de felesleges lett volna, ezt a két szeletet is úgy kellett "megmentenem."fotózáshoz.:-) Egy éjszaka, de leglább 3-4 óra dermedés után fogyasztható. Nagyon finom volt a krém, mindkét változat sikert aratott.

17 megjegyzés:

Ditta tortái 2011. február 27. 19:39  

Andi ,isteni lehet,gyönyörűek:-)

Belly 2011. február 27. 20:05  

Nagyon guszta,alig várom a málnaszezont.

Kiskukta 2011. február 27. 20:11  

Nyeltem egy nagyot, irtó guszta!!!!

trinity 2011. február 27. 20:54  

Hú, ez isteni!!

Gizi 2011. február 27. 21:35  

Nagyon szépséges!!! Málnás-habos istenem rögtön meghalok egy szeletkéért.Esetleg házhoz szállítást kérhetnék??? :)))

Mary 2011. február 27. 21:40  

Csodásak lettek!:)

Mónika 2011. február 27. 22:08  

Nagyon jól néz ki!

Életünk és ételeink 2011. február 28. 7:54  

Úgy látszik nagyon várjuk a tavaszt, én is epres-málnás habosat (is) sütöttem vasárnap, guszta lett a süteményed!

egycsipet 2011. február 28. 11:51  

Csoda finom lehet! Hol van már a tavasz? :))

Andi/cuki 2011. február 28. 12:54  

Köszi Ditta,az ám.:-))
Belly, köszi, én is várom,de a sütivel azért visszahoztam egy kicsit a nyár ízét.:-))
Köszi Kiskukta, szerintem Nálatok is elfogyna.:-))
Trinity, az ám.:-))
Köszi Gizi, szerintem barterezhetnénk Veled.:-)) Málnáért cserébe süti?
Köszi Maryenne.:-))
Mónika, Neked is.:-))
Üdv itt nálam Életünk és Ételeink!:-))Igen, már nagyon hiányzott egy kis nyári szín, s íz.:-))
Köszi egycsipet, hát ez az!:-))

Bianka 2011. február 28. 13:11  

Fantasztikus, csodás ízek

Chef Viki 2011. február 28. 13:20  

Hehe :-) Most mondjam azt, hogy nekem sem lenne ellenemre?

:-))

Wise Lady 2011. február 28. 17:36  

Ez megint olyan ingerlő! Tavasz jön, fogyni kell, tessék répasalátát posztolni!

Andi/cuki 2011. március 1. 13:39  

Köszi Bianka!:-))
Viki, ne tudd meg az uram mekkora szelettel indított.:-))
Wise Lady, ezt lehetne akár light tejföllel, szölőcukorral is, ja és a lekvár is lehetne diétás. Elméletileg.:-D

Ottis 2011. március 1. 17:17  

Nagyon guszta!

Andi/cuki 2011. március 5. 18:28  

Köszi Ottis!:-))

Kati 2011. március 8. 21:53  

Isteni, imádom a gyümölcsös sütiket.

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP