Bodzás-epres szelet

>> 2010. június 3., csütörtök

Addig-addig olvastam Gizinél a sok bodzás finomságokról, míg hazafelé én is szedtem pár virágot egy bokorról. Nem csalódtam: a bodzás piskóta a múltkori túrós krémemmel együtt nagyon harmonikusra sikeredett. Igazából csak annyi a recept, hogy egy 6 tojásos piskóta(6 tojás, 6 kanál cukor, 6 kanál liszt) tésztájába a liszt mellé kb. 2 dekányi bodzavirágot is tettem. Ez 2 bodza virágát jelenti. Vízbe áztattam, ahogy Gizi javasolta, megszárítottam, lecsipkedtem, s belekevertem a tésztába. Sütőpapírral bélelt tepsibe megsütöttem, s kihűtöttem. Míg hűlt elkészítettem a krémet. Ezután egy formát kibéleltem folpack-kal, kimértem, eldaraboltam a piskótát, s kibéleltem az alját és az oldalait is a formámnak. Hagytam a tetejének is , ami ugye majd megfordítva az alja lett. Beleöntöttem a krém kis részét, majd kiraktam megmosott, leszárított, kb 15-20 dekányi eperszemekkel. Rátettem a maradék krémet, majd befedtem a maradék piskótával. Kb 3 óra hűtőben való dermedés után már fogyasztható is volt.


15 megjegyzés:

Wise Lady 2010. június 3. 14:56  

Hát ez is fantasztikus!

Chef Viki 2010. június 3. 15:20  

Jaj de ügyes vagy! Micsoda illata lehetett...

A kép róla gyönyörűség lett :-)

Bianka 2010. június 3. 15:33  

Gyönyörű nem találok szavakat

Gizi 2010. június 3. 16:53  

Ez valami isteni!!!!!!! Eszméletlenül gyönyörű!!!! Szuper jó, ez eszembe nem jutott volna hogy a bodzát a piskótába tegyem. Csak meghajolni tudok előtted!!!:)

Andi/cuki 2010. június 3. 19:12  

Köszi Wise Lady!:-))
Köszi Viki,igyekszem!:-))
Köszi Bianka,nagyon kedves vagy!:-))
Köszi Gizi, de az ötlet a Tiéd!:-))

Belly 2010. június 3. 20:43  

Nagyon guszta!
Már érik az eprünk.Férjemnek meg kellett ígérni,hogy ha lesz annyi,amennyi a múltkori túrós-epresedhez elég lesz,feltétlen az legyen az első amit kipróbálok.
Számolja a napokat.No meg az eperszemeket:-)))))))))9

egycsipet 2010. június 3. 22:34  

Csodaszép lett! :)

Andi 2010. június 4. 7:21  

De jól néz ki!

Névtelen 2010. június 4. 16:41  

Fú ez milyen fini lehet már. Bodza, eper...csupa csupa finomság.

Andi/cuki 2010. június 4. 17:52  

Köszi Belly!:-)) Ezekhez igazán nem kell sok, a pudingosomhoz pl. fél kiló kellene, de szerencsétlen eper szegény, tiszta víz az esőtől, nagyon hamar megy tönkre nálunk.:-((
Köszi egycsipet, én is csodálom a tieidet!:-))
Köszi Andi,kedves vagy!:-))
Köszi Araniel, igen tényleg fini...volt.:-))

Gizi 2010. június 4. 20:03  

Megőrülök ettől a süteménytől olyan mesés, és most még kinagyítva is megcsodáltam!! Szuper jó a kép!!:)

Andi/cuki 2010. június 6. 13:14  

Jaaj Gizi, nagyon kedves vagy!:-))

GasztroRéka 2010. június 16. 15:12  

Szavaztam rád a T-home versenyen,hogy feljavítsam a pontjaid,de nem sikerült,egy szavazat kevés hozzá. Sajnos nem értem,hogy miért vannak olyanok akik rossz pontokat adnak hiszen mindannyian sokat dolgoztunk a receptjeinken! Szívesen megkóstolnám!:) Remélem te is végig főzöd az 5 fordulót!

Andi/cuki 2010. június 16. 19:18  

Réka, köszönöm, de olyan profik vannak,hogy kevés esélyt látok, én sem értem, szavaztam én is, egy másikra, de én se tudtam azt se feljebb vinni! Azért kösz, valahogy csak túlélem a 3 pontot!:-)))

GasztroRéka 2010. június 20. 17:24  

Profik vagy nem profik,kérdés mennyire ehető vagy finom?! Az biztos a te sütid jól is néz ki és el is tudom képzelni az ízét. Megjártam már nagyon profinak kinéző recepttel,szinte ehetetlen volt. Meg te legalább sütöttél abban nagyobb munka van mint egy saliban. De ugye készülsz a második fordulóra?

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP