Ananászos citromtorta

>> 2015. március 17., kedd


A tortát a márciusi Nők Lapja Konyhában láttam meg. S mivel vannak a családban citromos íz-rajongók még a Nőnapra elészítettem. Aztán megint, mert nagyon bejött mindenkinek. Mindkettőt lefotóztam.:-)
Változtattam annyit a  recepten,hogy kicsit több cukrot tettem és egy rész vaj helyett én  tejfölt tettem.( Ha van időnk le is csöpögtethetjük,a'la Wise Lady.)
Nagyon finom, üde friss ananászos limonádé hatású süti. Húsvétra is elkészítem.
Hozzávalók egy kb.16 szeletes (20-22 cm átmérőjű) tortához:
(Az én tortaformám 26 cm átmérőjű.)
A piskótához:
6 tojás,
12 dkg cukor,
15 dkg liszt,
fél csomag sütőpor
A krémhez:
3 dl tej,
1csomag  vaníliapuding,
2 evőkanál cukor ( nálam 4 ek. a cukor),
2 citrom leve és héja,
15 dkg Ráma vajas íz
(nálam 5dkg vaj és 1,5 dl tejföl)
Az ananászpudinghoz:
3 dl ananászlé,
1 evőkanál cukor,
1 csomag vaníliás pudingpor
A piskótákhoz felverjük a tojásfehérjéket a cukorral, hozzákeverjük a sárgákat, majd óvatosan, már fakanállal a sütőporos lisztet is. Megsütjük, majd háromfelé vágjuk keresztben. Természetesen három részletben is süthetjük, 2-2 tojással kiszámolva. Mint ahogy én is  tettem. Az ananászlevet összefőzzük a pudinggal, cukorral, majd még melegen elfelezzük és két piskótára rákenjük. 
A krémhez felfőzzük a pudingot a tejjel, hozzáadjuk a cukrot is, és ha kihűlt a citromok levét, héját is .Kóstolgassuk, mert citrom nagyságtól és ízléstől függően lehet kevesebb, vagy több cukor kell még bele. A vajat kihabosítjuk, s ezzel együtt is még átkeverjük. Ha tejfölt teszünk hozzá; azt a meleg pudinghoz keverjük.
Ha kihűlt, mindkettőre jöhet a vaníliapudingos krém úgy, hogy a tetejére és az oldalára is maradjon. Tetejét a recept szerint lehetne csillagcsöves nyomózsákból nyomott csúcsokkal díszíteni, a maradék krémből nyomva. De nekem nem maradt. Ha kisebb formában sütöm, maradt volna krém, de így tetejét inkább citrommal és sárga cukorral díszítettem.






0 megjegyzés:

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP