Dédi féle káposztás lepény

>> 2013. július 3., szerda



Párszor megsütöttem már a dédi féle káposztás lepényt, de a család szerint most sikerült legjobban olyanra, mint amilyen az övé volt. Sajnos leírva nem volt a recept, ezért a család tagjaitól összeszedett információkból állítottam össze nagyjából, ahogy ő szokta, mindig egyre tökéletesítve. Anyukám szerint ráadásul a nagymamám nem is kelesztette, egyből sütötte, de ezt már utólag mondta. Valaki az egyik blogról, a kapusztnyikhoz hasonlította, s receptet is kaptam, de sajnos nem találtam, ezért maradtam a családi verziónál.
Hozzávalók a tésztához:
1 kg liszt,
5 dkg élesztő,
kb. 3 dl víz,
1 evőkanál cukor,
kis pohár tejföl,
1 tojás+ 1 a lekenéshez,
2 evőkanál zsír (kb. 6 dkg)
1 evőkanál só

A töltelékhez:
1 közepes fej káposzta,
3-4 evőkanál olaj,
só,
bors
A káposztát lereszeljük, besózzuk, majd ha levet engedett, kinyomkodjuk, s az olajon megdinszteljük. Kis borssal ízesítjük.Hagyjuk hűlni.
A vizet a cukorral meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt, 2-3 evőkanál lisztet, felfuttatjuk.
Ezután a többi hozzávalóval összegyúrjuk, kelesztjük. Ha megkelt, ízléstől függően, ki mekkora lepényeket szeretne, 3 vagy 4 felé vesszük a tésztát, s egyesével téglalap alakúra nyújtjuk. A tölteléket egy sorban, (középre) ráhalmozzuk, majd a tésztát alulról is, felülről is ráhajtjuk. Ahol összeér a hajtás, majd az kerül alulra. Elvágjuk ízlés szerinti nagyságban. Itt a dédi a széleit össze szokta nyomkodni, hogy zárt legyen, de ezt én kihagytam. Sütőpapíros tepsire tesszük, letakarjuk, még negyedórát kelesztjük. Majd megkenjük tojással, s gőzös, előmelegített sütőben, 170 fokon, kb. 20 perc alatt egy-egy tepsit készre sütünk. Langyosan tálaljuk.

0 megjegyzés:

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP