Zserbó torta

>> 2013. augusztus 5., hétfő



Nemrég valakinél zserbótortát láttam, s az ötlet pont kapóra jött egy alkalomra. Viszont elfelejtettem, hol láttam, de egy nekem tetsző, mamám féle zserbóra emlékeztető receptet találtam "csakapuffinnál", így ezt készítettem el, de egy kicsit a forma miatt átvariálva.
Szerettem volna, ha tortaként kicsit magasabb, ezért 4 lapot sütöttem, de a tészta eredeti hozzávalójából is nyugodtan lehet 4 db. gáztepsi méretet nyújtani, csak a tölteléket kell szerintem kicsit növelni. A süti nagyon finom lett, köszönet érte.:-)

Hozzávaló a tésztához:
65 dkg liszt
15 dkg zsír
3 dkg élesztő
1 dl langyos tej
2 dl tejföl
fél zacskó sütőpor
15 dkg cukor
1 tojás
pici só

Töltelék:
35dkg darált dió (ez azèrt kicsit több nálam, mert 4 lapot sütöttem)
30 dkg porcukor( ez azèrt kicsit több nálam, mert 4 lapot sütöttem)
+nálam 2 vaníliás cukor,
+nálam kis fahéj
 15-20 dkg baracklekvár(szintén több)

Tetejére:
10 dkg tortabevonó csoki
2 kanál olaj

Diszítéshez:
egész diószemek
nálam franciadrazsé

Az élesztőt a tejjel felfuttatjuk. A lisztben elmorzsoljuk a zsírt, majd a többi hozzávalót, s a közben felfuttatott élesztős tejet is hozzáadjuk.  Alaposan összegyúrjuk a tésztát, majd 3 vagy 4 cipóba osztjuk. Összekeverjük a diót a cukrokkal, elosztjuk 3 részre. Kinyújtjuk az első tésztát, s beletesszük a tepsibe. Nem használtam alá semmit, gondoltam elég zsíros a tészta, ezért nem kentem ki. Megkenjük  sárgabaracklekvárral, rászórjuk a cukros dió harmadát, beborítjuk a következő tésztával. Lekvár, dió megint,  majd a 3. tészta, s végül utolsó adag lekvár, s cukros dió.Lefedjük az utolsó tésztával. Megszurkáljuk  villával, hogy a gőz kijöhessen. Itt én még 30 percet pihentettem. Majd 180 fokos sütőben kb.25-30 percig sütjük. Kihűtjük, s ha tortaformát szeretnénk, méretre vágjuk. Kb. 30 centi átmérőjü tortát lehet belőle kivágni.
Végül a gőz fölött felolvasztjuk a csokit az olajjal, s a tetejére kenjük. Ízlés szerint diszítjük.

Utólagos megjegyzés:
Ez az adag egy gáztepsi méretű zserbó.
Ha 26 cm-es tortát szeretnénk, akkor felezzük az adagot. Vagy vágjunk ki egy tortát belőle, ahogy én tettem.

0 megjegyzés:

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP