Duplán kakaós kiflik

>> 2012. szeptember 28., péntek


Pár napja kakaós kalácsot sütöttem, s a tésztát kettévéve, kifliket készítettem, s a kakaós krémmel töltöttem. A kakaókrémből keveset szabad rakni, mert kifolyik, de az a kevés is nagyon feldobta a péksütiket.
Duplán azért kakaós, mert a tésztát elfeleztem, s egyik felébe kakaót is tettem.

Hozzávalók:

0,5 kg liszt
6 dkg cukor,
5 dkg vaj,vagy margarin,
kb. 3dl tej
2, 5 dkg élesztő,
kávéskanál só,
1 ek.kakaó,
1 tojás sárgája
1 tojás a megkenéséhez
Töltéshez:
 10 dkg vaj, vagy Rama,
10 dkg porcukor,
2 vaníliás cukor,
1 evőkanál kakaó,
esetleg kis fahéj
Az élesztőt felfuttatjuk a tejben a cukorral, s összegyúrjuk a többi hozzávalóval, kivéve a kakaót. Elfelezzük, s a kakaót is hozzágyúrjuk az egyik részéhez. Meleg helyen, letakarva kelesztjük. Ha van kelesztőtálunk elég 40-45 perc,míg háromszorosára megkel. Addig habosra keverjük a kakaókrémet. Ha megkeltek a tésztáink; a fehér, s a kakaós részt is két-kétfelé vesszük, kör alakúra nyújtjuk. Egymásra teszünk egy fehér, egy kakaós tésztát, úgy, hogy az alsót megkenjük egy kis kakaós krémmel. Tortaszerűen felszeleteljük tetszőleges nagyságúra, s újabb kakós krémmel megkenve feltekerjük. Nálam 8-8 kifli jött ki egy-egy részéből. A másikkal ugyanígy járunk el. Sűtőpapírral bélelt tepsibe tesszük, s további negyedórát pihentetjük letakarva. Ezután tojással megkenjük, s gőzös előmelegített sütőben 170 fokon, kb. 20 perc alatt készre sütjük.

2 megjegyzés:

Andy 2013. február 13. 17:26  

Kivancsi vagyok milyen lesz, hetvegen fogom megsutni.

Andi/cuki 2013. március 7. 17:29  

Remélem sikerült.:-)

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP