Egyszerű barackos-szilvás kevert süti

>> 2010. július 29., csütörtök

Van egy egyszerű kevert-sütirecept -Lajos Maritól -, ami főként, azonos súlyú összetevőkből áll. Gyümölccsel lehet megrakni, attól függően, hogy éppen minek van szezonja. Most ringló, szilva, barack került bele. A tésztát még egy kis fahéjjal fűszereztem. Nagyon fini lett, még langyosan elfogyott.:-))
Hozzávalók
25 dkg liszt,
25 dkg cukor,
25 dkg vaj, vagy margarin,
2 vaníliás cukor, vagy kivonat,
1 teáskanál őrölt fahéj,
1 tek. sütőpor,
4-5 tojás( kb 25 dkg legyen ez is)
kis tej lazítani,
kis rum, vagy aroma
30-40 dkg gyümölcs(ringló, szilva, barack)
Először a gyümölcsöket készítjük elő. Megmossuk, lecsepegtetjük, cikkekre vágjuk. A lisztet kimérjük, s a sütőporral, és a fahéjjal összekeverjük. A tojások fehérjét csipet sóval, 4-5 kanál cukorral kemény habbá verjük. A tojások sárgáját kikeverjük alaposan a maradék cukorral, vajjal. Összevegyítjük ezután a három összetevőt, de most már óvatosan. A cukros-margarinos sárgájás krémhez adagoljuk felváltva a lisztet, s a kemény fehérjéket. Egy kis tejjel lazíthatjuk. Kb 1-1,5 dl-vel. Egy sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába tesszük a tésztát, a tetejére elrendezzük, belenyomkodjuk kissé a gyümölcsöket.
Előmelegített, kb 180 fokos sütőbe toljuk, s így sütjük kb. 10 percig. Mikor feljön, levesszük 150 fokra, s még tovább sütjük. Kb 40 perc alatt kész. Tetejét porcukorral megszórhatjuk.

7 megjegyzés:

Latsia 2010. július 30. 9:37  

Tegnap, amikor itt jártam, nem leltem szelet fotót, de most már van, így harapom is!:-)

Andi/cuki 2010. július 30. 10:17  

Egy habos kávét hozzá?:-))

Dia 2010. július 30. 13:34  

Meghiszem azt, hogy finom!!!

Liza 2010. július 30. 15:40  

Nagyon fincsi lehet, hasonlóan készítem a papagájsütimet, csak eddig gyümölcsöt keveset tettem bele. Igy biztos finomabb!:-)

egycsipet 2010. július 31. 11:18  

Guszta, és én kávét is kérnék mellé! ;)

Andi/cuki 2010. július 31. 19:28  

Ugye Dia, ugye!:-))
Köszi Liza, a papgájsütit azt hiszem én rókafaroknak ismerem, de abba én nem szoktam gyümölcsöt rakni. Az nem az őzgerinces?
Oké egycsipet, várlak!:-))

Wise Lady 2010. augusztus 1. 20:08  

Nyami!

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP