Házi mascarponés tortácska

>> 2009. július 7., kedd

Maradt még kb.3 dl házi sajtkrémem Wise Lady nyomán,amihez tejszínt s gyümölcsöt akartam rakni. Volt egy kis doboz meggyem még, de otthon vettem észre,hogy sajna már nem sok a felhasználható, hogy szépen fejezzem ki magam. Úgyhogy az egészdarabos cseresznye-dzsemből raktam a krémhez és nem bántam meg,nagyon finom lett ez is.
A hozzávalók:
Kb.3 dl házi sajtkrém a'la Wise Lady,
2 dl(nálam alföldi) tejszín felverve,
6-8 dkg porcukor,
3-4 kanál cseresznye-dzsem
7-8 babapiskóta
1 dl tej ,
10 gr zselatinpor
1 vaníliás cukor,
Kibéleltem egy kisebb kerek formát folpack-kal.
Összekevertem a sajtkrémet a cukorral és a felvert tejszínhabbal. Felmelegítettema tejet a zselatinnal, de csak míg feloldódott. Hozzáraktam a sajtkrémes tejszínhez és a dzsemet is hozzákevertem. Beleöntöttem a kibélelt jénaiba , majd a tetejére egy kis tejben megmártott babapiskótákat rakosgattam.Hűtőbe raktam 1-2 órára. A sajtkrém miatt tömény állagú lett, a cseresznye miatt finom aromás. Sokáig nem állt a hűtőben ez sem.

5 megjegyzés:

Wise Lady 2009. július 7. 22:47  

Jól hangzik! És szép is. Biztos fincsi volt.
Én is tegnap öntöttem fel két nagy tejfölt, most csepegnek.

trinity 2009. július 7. 22:49  

Ó, de ügyes vagy! Házi mascarponét még sosem készítettem!!!

Andi/cuki 2009. július 8. 8:38  

Az az igazság,hogy halogattam én is,de örülök,hogy belevágtam,mert nem nehéz! Köszönet Wise Lady-nek érte!

Kiskukta 2009. július 8. 12:58  

Ez nagyon jó, nálam is indul akkor a házi mascarpone gyártás. Én eddig a cirtommal savanyított tejszínről hallottam, de még úgy sem csináltam.
A sütik meg nagyon guszták!

Andi/cuki 2009. július 8. 21:23  

Köszönöm,csak bátran Ti is!

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP