Charlotte...

>> 2009. december 5., szombat


A Nők Lapja Konyha friss számában láttam meg meg a csokis charlotte-t. Mivel hétvégén vendégeink voltak, akik annyira nincsenek oda sajnos a fullcsokis dolgokért, a belsejét nem csokisan készítettem el. Maradt a piskótatekercs csokikrémes,de belül inkább egy túrós-tejszínes barackos krémet raktam. Szerintem legközelebb a csokis-tejszínes krémet rakom belül, de azért így sem volt rossz, el is fogyott. Az utolsó szeletet tudtam csak lefotózni.

Hozzávalók a tésztához:
7 tojás,
10 dkg cukor,
18 dkg liszt,
(+egy pár deka felaprított cukrozott narancshéj)
A piskóta tölteléke:
1 csomag csokis pudingpor,
4 dl tej,
3-4 ek. cukor,
5 dkg csoki.
a krémhez:
50 dkg túró,
citromhéj
2 dl tej ,
20g zselatin,
15-20 dkg cukor,
1 vaníliás cukor,
2 dl tejszínhab.
kb 20 dkg barack kockára vágva
Előkészítünk egy nagyobb gömbölyű tálat, kibéleljük folpack-kal. A szokásos módon piskótát sütünk. A tojásfehérjét csipet sóval,az apránként adagolt cukorral felverjük, majd a tojássárgáját is hozzákeverjük, s a végén a lisztet is. Egy sütőpapírral bélelt nagyobb tepsibe rakjuk,s előmelegített, 160 fokos sütőben kb 15 perc alatt megsütjük. Feltekerve hagyjuk kihűlni. A töltéséhez a tejet a pudingporral, s a cukorral állandóan keverve összefőzzük. A tűzről levéve hozzákeverjük a csokit,míg elolvad. A piskótatekercset kenjük meg a krémmel, s tegyük hűtőbe.míg megdermed. Kb. 20-30 percre. Szeljük fel ezután és béleljük ki a formánkat vele,úgy hogy a tetejére, ami majd az alja lesz is jusson 5-6 darab. Elkészítjük a tölteléket.
Felmelegítjük a tejet a zselatinnal és a cukorral. Épp csak melegre. Felverjük a 2 dl tejszínt habnak. Összeturmixoljuk a túrót a közben langyosra hűlt zselatinos-cukros tejjel, vaníliás cukorral,citromhéjjal. Óvatosan hozzárakjuk a tejszínt is.Hozzárakjuk a gyümölcsöt is.A hűtőbe tesszük. Kb.4-5 óra hűlés után már fogyasztható is.

6 megjegyzés:

Wise Lady 2009. december 6. 21:13  

Nagyon szép! Fincsi lehetett. A csokis is biztos isteni, kiváncsi leszek, ha kipróbáltad.

Süti Bazár 2009. december 6. 22:14  

Jaj, de finom lehet. Vagyis lehetett... Én is kezdek megbarátkozni a zselatinnal. Még csak kezdek, dolgozom az ügyön... :D

egycsipet 2009. december 7. 8:47  

Kérhetek egy szeletet? Reggel állítólag még "nem árt" a süti... :D

Gasztroboszi 2009. december 7. 12:37  

Nagyon szép! Én még lánykoromban készítettem valami hasonló charlott-ot, de nem biztos, hogy most is menne olyan szépen.

L.Krisztina 2009. december 7. 13:22  

Csoda szép mindig kacérkodom a gondolattal, hogy elkészítem, aztán valami mindig közbejön pl elszokott fogyni a tekercs:)))
Olyan jó itt olvasgatni nálad:)))))

Andi/cuki 2009. december 7. 17:48  

Köszi Wise Lady,Karácsonykor próba csokisba:-))

Köszi Yasmine!:-)Igazából én se vagyok oda a zselatinért,de 6-7 dl akármit megtart a 20 g.,s az nem annyira műízű.

Egycsipet,hát persze,legyen a Tiéd,jó?Utána letornázzuk,oké?:-))

Gasztroboszi,köszi:-))Hogyne menne,Te nagyon ügyes vagy,a turó-rudi muffinodat is elkészítettem a múltkor,s az enyém nem is lett olyan szép!

L.Krisztina,köszi! Nálad is jó olvasgatni,pláne mikor egyszerre esik a falevél,meg a hó:-)))
Egyébként nálunk már a "sima" piskótatekercs nem süti.Azt hiszem kicsit elkapattam a családot:-)))

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP