Fokhagymás-joghurtos péksütik

>> 2009. december 20., vasárnap

A múltkoriban Vikinél jártam és az én orromba is belekúszott a fokhagyma illata. Aztán Bellynél már tudtam, hogy el kell készíteném. Próbáltam újat is mutatni, így a formát alakítgattam át egy kicsit, de a tésztája majdnem ugyanaz, csak joghurt volt itthon, s nem tejföl. S a háttér a rengeteg hóóóó.

Amiből nálam készült:
1 dl víz,
1 dl tej,
1 dl joghurt ,
10 dkg túró,
50 dkg liszt
2 tk. cukor
1 tk. só
2 gerezd zúzott fokhagyma
1/3 kocka friss élesztő,
kis hagyma, szalonna
Tetejére:
tojássárgája,
különböző magok
A szokásos módon kelt tésztát készítünk. Felfuttatjuk az élesztőt a cukorral, tejjel, vízzel. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és összedolgozzuk. Majd kelesztőtálban megkelesztjük kb.30 perc alatt. Ez idő alatt egy kis fej hagymát megpirítunk egy kis szalonnával, a fokhagymát pedig összezúzzuk. Ha megkelt a tésztánk, átgyúrjuk, majd tetszőleges formákat készítünk belőle.
A kifliket, s a többi formát is, mielőtt feltekerjük, megkenjük kis vajjal, vagy olajjal, amire rászórjuk a zúzott fokhagymát. Volt amelyik kapott egy kis hagymával sült szalonnát is. Sütőpapírral borított tepsin hagyjuk még kelni kb. 20 percig.
A tetejét tojássárgájával megkenjük,magokkal megszórjuk. Vagy szintén fokhagymás olajjal átkenjük. A sütőt előmelegítjük - aljában egy kis tálban vízzel - 180 fokra, s kb. 25 perc alatt megsütjük a kifliket. Aztán pedig hallgatjuk az elégedett hümmögéseket.:-))

5 megjegyzés:

Belly 2009. december 20. 19:47  

És a túró?Kreatívkodtál te is látom:-D
És milyen volt a hagymás szalonnás?Nekünk nagyon bejött ez a péksüti.

Andi/cuki 2009. december 20. 20:37  

Múltkor már egyszer a túró is bejött a péksütibe,azt hiszem szintéd Tőled volt.De Yasminnál is volt túrós pogi. A hagymás szalonnát meg pizzára is szoktam tenni,úgyhogy nem volt kérdés,mikor láttam Nálad!:-)) Sajnos szeretjük...
Még egy öra torna!:-))

Süti Bazár 2009. december 20. 21:25  

Te Andi, nekem már arra sincs energiám, hogy a kalóriákat számoljam. Nem is teszem, jöhet egy kosárral a fincsi fokhagymásból :DD

Chef Viki 2009. december 21. 9:32  

Juj de jó lett! A forma is, az újítás is!!! Kalóriaszámlálás? Ugyan :-DDD

Jó az új képed! Nagyon helyes vagy :-)

Andi/cuki 2009. december 21. 17:56  

Aha Yasmine,nem vagy kispályás,rögtön egy osárral.:-DDDD
Naná,hogy küldök!:-))
Köszi Viki,nem számolom egyébként,csak tornázom,aztán meg vacsorázom:-DDD

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP