Banános joghurttorta

>> 2010. január 17., vasárnap

Több bloggernél-köztük Trinitynél-láttam a héten banános sütiket, úgyhogy nem volt kérdés a hétvégén mivel lesz a desszert ízesítve. Csak nem tudtam dönteni, hogy sütve legyen az a banán,vagy csak keverve.:-)) Végül is egy Fanny konyhában látott joghurtos változatot szavazott meg a családom. Jó döntés volt. A fiam egyszerűen csak a "finomtortából" kért még egy szeletet.
Hozzávalók:

Az alaphoz:
10 dkg margarin(nálam vaj),
10 dkg darált keksz,
10 dkg darált mandula,
5 dkg porcukor( csak nálam),
10 dkg csokoládé
A krémhez:
8 lap zselatin(nálam 2 dkg)
3 banán,
2 ek citromlé,(nálam a citrom leve)
10 dkg cukor,
5 dl natúr joghurt(nálam 6 dl már lecsepegtetve),
+nálam még 1 citrom héja,
+2 e.kanál vaníliás cukor
A sütőt előmelegítjük 170 fokra. A vajat kicsit megolvasztjuk és összedolgozzuk a darált keksszel és mandulával. A mandulát szárazon megpiríthatjuk előtte,úgy még finomabb. Nekem cukortalannak tűnt, így raktam hozzá 5 dkg-t porcukorból. Belerakjuk a masszát egy 26 cm-es kapcsos tortaformába, és egy kanál hátával elegyengetjük, nyomkodjuk. A sütőben kb.10 perc alatt készre sütjük, majd kihűtjük. Közben a csokit megolvasztjuk gőz felett és a kihűlt tésztalapra csorgatjuk, elsimítjuk.
A joghurtot felrakjuk a cukorral és zselatinnal takaréklángra a tűzhelyre. Nem kell forróra, csak míg a zselatin elolvad. A banánt összenyomkodjuk, a citrom levével meglocsoljuk,hogy ne barnuljon meg. Hozzátesszük a zselatinos-cukros joghurthoz, akár össze is turmixolhatjuk. A csokis tésztára rakjuk a krémet és kb.4 órát hűtjük. Tálaláskor késsel körbevágjuk a torta szélét és tetszés szerint díszítjük.

9 megjegyzés:

Mónika 2010. január 17. 19:29  

Ezt mi is imádjuk. Banánnal még nem próbáltam, de fincsi lehet.

Süti Bazár 2010. január 17. 19:50  

Látványra gyönyörű! Amúgy meg csak integetek :)))

trinity 2010. január 18. 2:48  

Andi, ebbe meg én szerettem bele:)) Nagyon jó!!!

Jade 2010. január 18. 4:40  

Hat ez nagyon fincsi lehet, olyan jol nez ki!
Bananost mar en is regen sutottem, ideje lesz valamit osszehozni! Koszi az otletet!

Andi/cuki 2010. január 18. 21:00  

Köszi Móni,nálunk a fúk banánimádók!:-))
Köszi Yasmine,nem baj,Neked mást küldök!:-))
Köszi Trinity,de azért a kuglófodat is megsütöm valamikor!:-))
Köszi Judith,várom,Te mit sütsz ki!:-))

Wise Lady 2010. január 18. 21:19  

Kérek! Most!
Nálunk utálatosak a fiúk, mert nem szeretik a gyümölcsös sütiket, én meg imádom, de ugye nekik sütök, el vagyok hanyagolva.

Andi/cuki 2010. január 20. 20:51  

Szegény elhanyagolt Wise Lady,aki után a férjura hűségesen cipeli a bolhás szerzeményeket!:-DDD

Gizi 2010. január 20. 21:00  

Nagyon guszta!!!

Kérlek nézzél be hozzám szeretnélek meghívni egy játékra.

Andi/cuki 2010. január 20. 22:34  

Köszönöm,jövök!:-))

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP