Dzsemmel töltött fánkok

>> 2010. január 31., vasárnap


Még soha nem sütöttem fánkot. A sok közül a februári Príma konyhában látott berlini farsangi változatot választottam ki. A recept Dalla cucinától származik. Nagyon finom lett, nem sokat változtattam rajt.
Hozzávalók:
A kelttésztához :
500 g búzaliszt (BL-55)
½ kocka élesztő, frissen (25 g, vagy 2 tk száraz élesztő)
125 ml tej, langyos (nekem kb. 3 decinyi ment hozzá)
2 cl rum
2 db tojás (vagy 2 db tojássárgája + kevés tej)
100 g kristálycukor
50 g zsíradék (nálam vaj)
1 db citrom reszelt héja
1 tk vaníliakivonat (opcionális)
1 csipet só
Az elkészítéshez:
300 ml növényi olaj
eper-, szilva-, barack-, narancs-, ribizlilekvár
porcukor, kristálycukor, cukormáz

A langyos tejbe rakjuk a cukrot és felfuttatjuk az élesztőt. (Szárított élesztőnél ez természetesen kimarad.) Egy nagy tálba rakjuk a a lisztet, beledolgozzuk az összes hozzávalót, majd egy fakanállal elkeverjük. Mikor már kezd tésztává válni, kézzel dagasztjuk tovább. Nem kell sokáig, csak amíg egy ruganyos tésztát nem kapok. Ha száraz, kevés tejet bele kell dolgozni, ha túl lágy lenne, akkor lisztet.( Nekem több,mint kétszerannyi tejet felvett még)Ekkor a blog írója sütőbe teszi 30 percre, hogy kissé megkeljen. Én csak simán letakartam, s meleg helyre raktam.
Ha kész van, a tésztát 1 cm vastagra kinyújtjuk és egy szaggatóval, vagy pohárral fánkokat szaggatunk ki belőle. A maradékokat én háromszögekre vágtam,hogy ne legyen több maradék.:-) Lisztezett felületre ültetjük a kész fánkokat és vagy hasonló módon visszatesszük őket a sütőbe nagyobbodni, vagy csak meleg helyre még kb.20 percre.
Egy nagyobb serpenyőben felmelegítjük az olajat középforróra. A fánkok közepét az ujjunkkal be lehet nyomni és vagy kézzel, vagy két lapát segítségével egyenként körbe beletesszük az olajba a fánkokat. Ekkor le lehet fedni a tetejét, majd 4-5 perc múlva át lehet őket fordítani a másik oldalukra. A másik oldal sütésénél már nem kell lefedni. Egy tányérra papírtörlőt teszünk és arra szedjük ki a kész fánkokat. Folytatjuk, amíg kész nincs.
Így is maradhatnak, de így sütve is megtölthető lekvárral. Ehhez egy hurkapálcával vagy sasliknyárssal lyukat fúrunk bele, habzsákba vagy habkinyomóba töltjük a simára elkevert lekvárt (különben nem jön ki belőle), és belenyomunk valamennyit. Rakhatunk utólag is a félbevágottakra lekvárt, vagy főzött csokikrémet. Akár cukormázzal is diszíthetjük.
A mamámé sokkal szalagosabb szokott lenni, sajnos elsőre ez így sikerült csak.

15 megjegyzés:

KryaSpirit 2010. január 31. 16:45  

Én is éppen tegnap sütöttem fánkot. A tieid nagyon szépek lettek és az a rengeteg lekvár....biztos nagyon finom!:))

Süti Bazár 2010. január 31. 17:09  

Mi is nagyon szeretjük. Lekvárral is, magában is. A szalagok is megjönnek majd, ne izgulj. Elsőre nekem sem lett szalagos, de aztán összejön az a gyakorlattal :))

Wise Lady 2010. január 31. 17:11  

Nagyon guszták.

L.Krisztina 2010. január 31. 17:54  

Csodásak!!
Én az olaj hőfokát nem tudom jól beállítani, ezért,ha jó napom volt van szalag, ha nem akkor nincs :)))
De a család nem szokott reklamálni érte, simán szalag nélkül is tolják be ezerrel:)))

Andi/cuki 2010. január 31. 18:21  

Köszi Benzsi,megyek Tiédet nézni!:-))
Köszi Yasmine,csak tudnám,mitől volt a mamámé szép szalagos.:-))
Köszi Wise Lady,néztem megint a Tiéd is,gyönyörűűűű volt!:-))
Köszi Krisztina,nálunk se reklamáltak,de a mamám is csak a szalagossal volt elégedett,
emlékszem!:-))

Mónika 2010. január 31. 19:03  

Kérek két fánkot, adok majd érte habos túróst. Jó üzlet?:))

Andi/cuki 2010. január 31. 19:11  

Gyorsan nézem a túrosod,de ahogy ismerlek tuti üzletet kötünk!:-))

Gizi 2010. január 31. 19:34  

Nagyon szépek lettek, és még egy vékonyka szalag is látszik!!(szerintem) Elsőre meg főleg elismerés illett meg érte!!! Vettem is gyorsan belőle!!!:)

szepyke 2010. január 31. 21:13  

Muszáj leszek fánkot sütni. Muszáj!:)
Gyönyörűek Andi, mint mindig!:)

Belly 2010. január 31. 21:49  

Andikám!

Szerintem így is gyönyörűek,én legalábbis megennék most rögtön ketőt,csak úgy!

Andi 2010. január 31. 21:55  

Még én se sütöttem, de a család már reklamál...Kipróbálom!

trinity 2010. január 31. 23:18  

Gyönyörűek lettek, Andi!!! Cserélünk csigát fánkra?:)))

Kiskukta 2010. február 1. 8:19  

Nagyon szépségesek, szalag nélkül is megenném!

egycsipet 2010. február 1. 8:20  

Első fánk? Csodásak! :))

Andi/cuki 2010. február 1. 19:11  

Köszi Gizi,igaz nagyítóval kell nézni azt a szalagot,de azért kösz!:-))
Köszi Szepyke,nem baj,ha a dzsem mellette tele van meggyel?:-)))
Köszi Belly,küldöm!:-))
Andi,köszi,várom a Tiéd!:-))
Trinity,a következővel naná,hogy cserélünk,de ebből a legutolsót most eszi az uram.:-))
Köszi Kiskukta!:-))
Köszi egycsipet,tudom,hogy már rég kellett volna sütnöm,de most értem meg rá!:-))

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP