Habos-omlós meggyes szelet

>> 2010. január 25., hétfő

Mikor a Rákóczi túróst készítettem, dupla adag tésztát gyúrtam össze, mert a januári Príma konyhában-Tenkesné Halász Enikő által beküldve- láttam egy hasonló alappal készített sütit, s ki akartam próbálni. Szerintem nagyon édes lett, úgyhogy csak az készítse el, aki szereti pl. a habcsókot is. Nálunk van aki szereti. Neki ízlett. Neki nagyon!:-)) A habréteget lecsökkentettem; az eredetei 3 fehérje 15 dkg cukor helyett: 2 a fehérje, 10 dkg a cukor. S a linzer-alap recept is a beváltam. S mivel csak egy kapcsos tortaformában készítettem a dzsem feleannyi.
Tehát a már átalakított recept:
30 dkg liszt,
fél csomag sütőpor,
20 dkg margarin vagy vaj,
10 dkg cukor,
1 tojássárgája,
1 vaníliás cukor,
1 citrom reszelt héja,
1 kanálnyi tejföl,
csipet só ,
További hozzávaló:
a tepsi kikenéséhez:vaj,
a töltelékhez:
35 dkg darabos gyümölcslekvár(70 dkg helyett)
a tetejére:
2 fehérje,
10 dkg cukor(3-15 helyett)
Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk a cukros sütőporos lisztet a hideg vajjal , tejföllel, tojássárgával, citrom héjával. Kb. 1/3-át félretesszük a tetejéhez. A többit egyenletesen egy formába tesszük, simítjuk. Vastagon megkenjük a darabos meggylekvárral. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük a cukorral, majd a lekvárra simítjuk. A félretett tésztát kinyújtjuk, csíkokra szeleteljük, s a habra rácsosan, vagy csíkosan felrakjuk. Előmelegített sütőben kb.180 fokon 20-25 percig készre sütjük.

15 megjegyzés:

Wise Lady 2010. január 26. 20:24  

Már megint süti, nagyon szeretem a gyümölcsös, habos dolgokat! A cukrot azt le lehet csökkenteni, nem?

Andi/cuki 2010. január 26. 21:11  

Nem már megint,hanem még mindig. Ugyanakkor,mint a Rákóczi.:-)))
A dzsemnél biztos lehetne csökkenteni, de az saját volt,és nem kevéssel raktam el. A habhoz nem mertem,mert sose készítettem még ilyet,de lehet igazad van,ott is lehetne. Mindenestre az uram egy negyeddel kezdte,aztán később folytatta..:-))

Chef Viki 2010. január 27. 8:34  

Férj a referencia :-DDD

Jaj de guszta! A maradékot szívesen bevállalnám :-))

Gasztroboszi 2010. január 27. 12:25  

Nagyon tetszik nekem! Ez a habocska nagyon összepasszolhat a meggyel! Isteni fincsi lehet. :)

egycsipet 2010. január 27. 14:51  

Szépséges és biztosan nagyon finom! Én is bevállalnék egy negyedet.. :D

Kiskukta 2010. január 27. 17:39  

Még van? Vagy már lekéstem róla?

szepyke 2010. január 27. 23:42  

Egy negyeddel kezdte, majd egy tepsinyivel folytatta...:)))A legjobb referencia!:)

Andi/cuki 2010. január 28. 7:24  

Köszi Viki!:-))Gondolod,hogy maradt?:-D
Köszi Gasztroboszi!:-))Passzolni passzol,csak édes...
Köszi egycsipet,majd legközelebb üldök!:-))
Kiskukta Neked is legközelebb!:-))
Köszi Szepyke,nem tepsi volt,csak kapcsos tortaforma!:-))

L.Krisztina 2010. január 28. 12:00  

Én nagyon szeretem a habcsók sipkás sütiket:)) Nagyon guszta :)))

Latsia 2010. január 28. 20:05  

Hát hogy lehet így fogyózni??? eszem a hülye salátáimat, és közben itt nyalom a monitort:-)))

Fabrikák 2010. január 30. 20:11  

Elkészítettem...hát a lekvárból mindenképpen kevesebb kell mert nekem teljesen elázott az alsó rész, pedig saját eltevésű ami állt mint a beton az üvegben...:O(a tojáshab isteni rajta, a meggy lekvárral együtt ... de amúgy elég édes sütemény.

Andi/cuki 2010. január 31. 16:24  

Köszi Krisztina!:-))
Ne haragudj Latsia, a következő sem fogyókúrás!:-))
Zsuzsa,szerintem is édes,ráadásul kétszerennyi lekvárt írt a recept, s a tészta nem volt kétszerennyi. Nekem nem ázott el,de kicsit elő lehet sütni talán a tésztát legközelebb, az szerintem biztosabb. Remélem azért elfogyott!:-))

Fabrikák 2010. január 31. 17:11  

Jaj Andi, a tegnapi bejegyzésem némileg módosítom.Az az igazság hogy még langyosan vágtam fel...másnapra isteni lett.A lekvár mennyiségét felezni fogom és a tortaforma helyett lehet hogy egy nagyobb tepsiben sütöm.És igen ...elfogyott.Annyira nem hagy nyugodni hogy ma megint megsütöm...Köszönöm!

Andi/cuki 2010. január 31. 18:36  

Szerintem süsd egy kicsit elő a tésztát,tuti nem ázik el. Csak 5 percig...:-)))

Andi 2010. január 31. 21:54  

Imádom a meggyes sütiket! Nagyon szépséges!

Vavyan Fable

"Azt, amik vagyunk, a szavak csak sejtetik, el nem mondhatják."

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP